meer dan half jaar puist op lip, gaat niet weg! iemand enig idee wat ik ermee moet doen?

Heb nu meer dan een half jaar een rode puist (als dat het is) op mijn liprand zitten. eerst dacht ik dat het een normaal puistje was, die binnen een week weer weg ging, helaas was dit niet het geval, het lijkt alsof er steeds weer een 'nieuw' puistje inkomt. er komt nu ook nog een tweede bij aan de zijkant van mijn lip, ook op mijn liprand.. iemand tips hoe ik er vanaf kan komen? zeker omdat ik het nu al een half jaar heb begin ik te twijfelen of het een puistje is...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zou een koortslip kunnen zijn, dat is herpes en heel besmettelijk en het blijft terugkomen.
de enige die daar zekerheid over kan verschaffen is de huisarts.
wat je ermee moet doen is er af blijven en een afspraak maken bij de huisarts.

Antwoorden (1)

We hebben zo weinig info over jou, je leeftijd speelt er rol, of je heel veel stress heb of niet speelt een grote rol, je voeding speelt een grote rol en nog een heleboel andere zaken.

Zo maar een antwoord geven is zeer moeilijk en zonder foto is het bijna onmogelijk om iets vast te stellen.

Ik vermoed (ik hoop althans) dat je al naar de dermatoloog of tenminste daar de huisarts bent geweest?

Indien wel, wat hebben zij verteld?

Indien niet, dan zou ik echt bij de huisarts of dermatoloog verder onderzoek vragen, hopelijk is het niet iets erg, maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat sommige puistjes heel lang duren eer dat ze weg zijn, soms blijven ze permanent en worden ze lichter van kleur zodat het niet meer te opmerkelijk wordt, veel sterkte alvast…